Artikla 1 – Määritelmät

Näissä ehdoissa tarkoitetaan:

Miettimisaika: aika, jonka sisällä voit perua tilauksen ilman syytä.

Kuluttaja: henkilö, joka ei osta tuotteita tai palveluja yritystoimintaa varten.

Päivä: kalenteripäivä.

Toistuva sopimus: sopimus, jossa tuotteita tai palveluja toimitetaan useaan otteeseen tietyn ajan sisällä.

Pysyvä tallennusväline: tapa tallentaa tietoa niin, että voit katsoa sen myöhemmin uudelleen muuttumattomana (esim. sähköposti tai pdf).

Peruutusoikeus: oikeus perua sopimus miettimisajan sisällä.

Yritys: henkilö tai firma, joka myy tuotteita tai palveluja netin kautta.

Etäsopimus: sopimus, joka on tehty netin tai muun etäyhteyden kautta ilman, että ollaan samassa paikassa.

Etäviestintäväline: esim. nettisivu, sähköposti tai puhelin – tapa tehdä sopimus ilman fyysistä tapaamista.

Yleiset ehdot: nämä ehdot, joita sovelletaan meidän verkkokaupassa.

Artikla 2 – Yrityksen tiedot

MTM Ecommerce International B.V

Edisonweg 3A

3404 LA IJsselstein

Alankomaat

Y-tunnus (KVK): 80354688
info@happydiamondpainting.fi 

Artikla 3 – Soveltaminen

Nämä yleiset ehdot koskevat kaikkea, mitä me tarjotaan, sekä kaikkia tilauksia ja sopimuksia, jotka tehdään meidän ja asiakkaan välillä netin kautta.

Ennen kuin teet tilauksen, saat nämä ehdot nähtäväksi. Jos se ei jostain syystä onnistu heti, kerrotaan missä ne voi katsoa ja että me voidaan lähettää ne sulle ilmaiseksi, jos pyydät.

Jos tilaus tehdään netissä, saat nämä ehdot digitaalisesti niin, että voit tallentaa ne helposti itsellesi myöhempää käyttöä varten. Jos sekään ei ole mahdollista, kerrotaan mistä ne voi lukea verkossa ja että me voidaan lähettää ne sulle diginä tai postitse – ilman lisäkuluja.

Jos näiden ehtojen lisäksi on jotain erillisiä tuote- tai palvelukohtaisia ehtoja, pätee sama juttu – ja jos siellä on tegenstrijdige dingen (ristiriitaisuuksia), voit aina vedota siihen mikä sulle on edullisinta.

Jos jokin osa näistä ehdoista osoittautuu mitättömäksi tai ei ole pätevä, pysyy muu osa ehdoista voimassa. Siinä tapauksessa yritetään yhdessä keksiä uusi kohta, joka mahdollisimman hyvin vastaa alkuperäistä tarkoitusta.

Jos näissä ehdoissa ei ole selkeää vastausta johonkin tilanteeseen, sovelletaan niitä yleisessä hengessä eli mitä näillä ehdoilla oikeasti on tarkoitettu.

Jos joku kohta tuntuu epäselvältä, katsotaan sitä myös tällä “hengellä” – ei juridiikkaa, vaan maalaisjärkeä.

Artikla 4 – Tarjous

Jos tarjous on voimassa vaan tietyn ajan tai siihen liittyy erityisiä ehtoja, kerrotaan siitä selkeästi tarjouksessa.

Tarjoukset ei sido meitä – meillä on oikeus muuttaa tai päivittää niitä milloin vaan.

Meidän tarjouksessa kerrotaan tarkasti ja selkeästi, mitä tuote tai palvelu sisältää. Kuvaukset on tehty niin, että sä pystyt helposti arvioimaan, sopiiko se sulle. Jos käytetään kuvia, ne näyttää rehellisesti miltä tuote oikeasti näyttää. Joskus voi silti sattua kirjoitusvirheitä – niihin me ei voida sitoutua.

Kaikki kuvat, speksit ja tiedot on suuntaa-antavia, eikä niistä voi vaatia korvauksia tai purkaa sopimusta.

Tuotekuvat on mahdollisimman lähellä oikeaa, mutta ei voida taata että värit ruudulla vastaa täydellisesti todellisuutta.

Tarjouksessa kerrotaan myös selkeästi:

mikä on hinta (ilman tullauskuluja ja maahantuonnin alvia – nämä maksaa asiakas itse, ja posti tai kuriiri perii ne erikseen vastaanottajalta);

mahdolliset toimituskulut;

miten tilaus syntyy ja mitä sun pitää tehdä;

koskeeko palautusoikeus vai ei;

miten maksu, toimitus ja tilauksen toteutus toimii;

kuinka kauan tarjous on voimassa tai kuinka kauan hinta on taattu;

jos käytetään kalliimpia viestintävälineitä kuin normi, mikä on se hinta;

arkistoidaanko sopimus ja miten sä pääset siihen käsiksi;

miten voit tarkistaa ja korjata sun syöttämät tiedot ennen tilausta;

millä kielillä sopimus voidaan tehdä, jos muu kuin suomi;

mitä säännöstöjä me noudatetaan ja mistä niihin voi tutustua netissä;

mikä on vähimmäiskesto sopimukselle, jos kyse on jatkuvasta tilauksesta.

(Lisäksi, jos relevanttia:) saatavilla olevat koot, värit ja materiaalit.


Artikla 5 – Sopimus

Sopimus syntyy siinä vaiheessa, kun sä hyväksyt meidän tarjouksen ja täytät ehdot – ellei kohta 4 sano jotain muuta.

Jos hyväksyt tarjouksen sähköisesti, saat meiltä heti vahvistuksen sähköpostitse. Ennen kuin saat sen vahvistuksen, voit vielä perua koko homman.

Jos sopimus syntyy netissä, me huolehditaan että tiedot siirtyy turvallisesti ja että meidän verkkosivusto on suojattu. Jos maksat verkossa, varmistetaan että maksu tapahtuu turvallisesti.

Me voidaan tarkistaa – lain puitteissa – pystytkö hoitamaan maksun ja katsoa muita olennaisia asioita, ennen kuin hyväksytään tilaus. Jos meillä on hyvä syy epäillä että sopimus ei kannata, voidaan kieltäytyä siitä tai asettaa erityisiä ehtoja.

Tuotteen tai palvelun mukana saat kirjallisesti tai sähköisesti (helposti tallennettavassa muodossa) nämä tiedot:

  1. meidän käyntiosoite, jonne voit ottaa yhteyttä jos tulee valitettavaa;

  2. miten palautusoikeus toimii (tai selkeä ilmoitus jos ei ole palautusoikeutta);

  3. tieto takuista ja mahdollisesta huollosta oston jälkeen;

  4. tiedot, jotka mainittiin kohdassa 4.3 (jos et ole jo saanut niitä ennen tilausta);

  5. ohjeet miten voit irtisanoa sopimuksen, jos se on kestoltaan yli vuoden tai toistaiseksi voimassa oleva.

Jos kyseessä on jatkuva tilaus (esim. kuukausittainen), nämä tiedot toimitetaan vain ensimmäisellä kerralla.

Kaikki sopimukset tehdään sillä ehdolla, että tuotteita on tarpeeksi varastossa.

Artikla 6 – Peruutusoikeus

Kun ostat jotain meiltä, sulla on oikeus perua koko tilaus ilman syytä 14 päivän sisällä. Tuo 14 päivän miettimisaika alkaa siitä päivästä, kun oot saanut tuotteen (tai joku sun valtuuttama henkilö on sen vastaanottanut).

Tän harkinta-ajan aikana pitää kohdella tuotetta ja pakkausta nätisti. Saat avata pakkauksen ja tarkistaa tuotteen vaan sen verran, että voit päättää haluatko sen pitää. Jos päätät palauttaa sen, niin se pitää palauttaa kaikkine osineen ja mielellään alkuperäisessä kunnossa ja pakkauksessa – ohjeiden mukaan, jotka me ollaan sulle annettu.

Jos haluat käyttää peruutusoikeutta, sun pitää ilmoittaa siitä meille 14 päivän sisällä siitä kun oot saanut tuotteen. Sen voit tehdä vaikka sähköpostilla tai kirjallisesti. Kun oot ilmoittanut peruutuksesta, sulla on vielä 14 päivää aikaa palauttaa tuote. Muista säilyttää kuitti palautuksesta – se toimii todisteena siitä että oot lähettänyt paketin ajallaan.

Jos et ilmoita meille 14 päivän sisällä tai et palauta tuotetta ajoissa, silloin kauppa jää voimaan.

Artikla 7 – Palauttamisen kustannukset

Jos päätät palauttaa tuotteen, niin palautuskulut on sun vastuulla.

Jos oot jo maksanut tuotteen, niin me palautetaan rahat mahdollisimman pian – viimeistään 14 päivän sisällä siitä kun oot peruuttanut kaupan. Me voidaan tosin odottaa, kunnes tuote on oikeasti tullut takaisin tai kunnes näytät todisteen siitä että oot sen palauttanut.

Artikla 8 – Poikkeukset palautusoikeuteen

Joissain tapauksissa palautusoikeus ei koske tiettyjä tuotteita tai palveluita. Tää pätee vaan, jos me ollaan mainittu siitä selvästi jo ennen kuin tilaus tehdään.

Palautusoikeus ei koske tuotteita:

  1. jotka on tehty sun omien toiveiden tai mittojen mukaan,

  2. jotka on selvästi henkilökohtaisia,

  3. joita ei voi palauttaa niiden luonteen takia,

  4. jotka voi pilaantua tai vanhentua nopeasti,

  5. joiden hinta vaihtelee rahoitusmarkkinoilla eikä me voida niihin vaikuttaa,

  6. jotka on yksittäisiä sanoma- tai aikakauslehtiä,

  7. jotka on sinetöity (esim. CD/DVD/softa), ja sinä oot rikkonut sen sinetin,

  8. jotka on hygieniatuotteita ja sinetti on avattu.

Palautusoikeus ei myöskään koske palveluita:

  1. jotka liittyy majoitukseen, kuljetukseen, ravintolapalveluun tai vapaa-ajan aktiviteetteihin tietyllä päivämäärällä tai aikavälillä,

  2. jos palvelu on aloitettu sun nimenomaisella suostumuksella ennen kuin palautusaika on päättynyt,

  3. tai jos kyseessä on vedonlyönti tai arpajaiset.

Artikla 9 – Hinta

Kaikki hinnat, jotka on mainittu meidän tarjouksessa, pysyy samoina koko voimassaoloajan – ellei ALV-prosentti muutu, sit se voi vaikuttaa hintaan.

Poikkeuksena: Jos tuotteiden tai palveluiden hinnat vaihtelee rahoitusmarkkinoiden takia (mihin me ei voida vaikuttaa), me voidaan tarjota ne muuttuvilla hinnoilla. Tästä kerrotaan aina tarjouksen yhteydessä, ja jos hinta on vaan arvio, sanotaan sekin selvästi.

Jos hintoja korotetaan alle 3 kuukauden sisällä sopimuksen tekemisestä, se tapahtuu vaan jos laki niin vaatii.

Jos hinnankorotus tapahtuu yli 3 kuukauden jälkeen, se on ok vaan jos:

  1. se perustuu lakiin tai viranomaismääräykseen; tai
  2. sä voit perua sopimuksen siitä päivästä alkaen, kun uusi hinta tulee voimaan.

Toimituksen katsotaan tapahtuvan siinä maassa, mistä tavarat lähtee liikkeelle. Koska toimitus lähtee EU:n ulkopuolelta, paikallinen posti tai kuriirifirma perii mahdollisen tuonti-ALV:n ja tullimaksut suoraan sulta. Me ei siis lisää ALV:ta meidän hintoihin.

Kaikki hinnat on annettu pienellä varauksella paino- tai kirjoitusvirheisiin. Jos jossain hinnassa on selvä moka, me ei olla velvollisia toimittamaan tuotetta sen virheellisen hinnan mukaan.

Artikla 10 – Tuotteen laatu ja takuu

Me luvataan, että meidän tuotteet ja/tai palvelut vastaa sopimusta, sitä mitä tarjouksessa on luvattu, ja ne täyttää ihan normaalit laatuvaatimukset. Lisäksi ne on laillisia ja turvallisia käyttää sopimuksen tekohetkellä. Jos on sovittu, niin tuote voi myös sopia muuhun käyttöön kuin vaan peruskäyttöön.

Jos meiltä tai valmistajalta on tullut lisätakuu, niin se ei vie pois sun laillisia oikeuksia – ne pysyy aina voimassa.

Jos tuotteessa on vikaa tai sulle on tullut väärä tuote, ilmoita siitä meille kirjallisesti viimeistään 14 päivän sisällä toimituksesta. Tuote pitää palauttaa alkuperäisessä pakkauksessa ja uudenveroisena.

Meidän takuu vastaa valmistajan takuun pituutta. Me ei kuitenkaan voida taata, että tuote sopii just sun tiettyyn käyttötarkoitukseen, eikä me olla vastuussa siitä, jos oot saanut meiltä (tai jostain muualta) vinkkejä tuotteen käytöstä ja se ei toimi niin kuin toivoit.

Takuu ei kata, jos:

Oot itse korjannut tai muokannut tuotetta tai antanut jonkun muun tehdä sen;

Tuote on ollut epänormaaleissa olosuhteissa tai sitä on käsitelty huolimattomasti tai ohjeiden vastaisesti;

Vika johtuu viranomaismääräyksistä, esim. materiaalien laatua tai tyyppiä koskevista säännöistä.


Artikla 11 – Toimitus ja toteutus

Me hoidetaan sun tilaus huolella – sekä vastaanottaminen että tuotteiden lähetys.

Toimitusosoitteeksi katsotaan se osoite, minkä oot meille antanut tilauksen yhteydessä.

Toimitamme asiakkaan kassalla antamaan osoitteeseen. Jos osoite on virheellinen tai puutteellinen eikä toimitus ole mahdollinen, myyjä on täyttänyt toimitusvelvoitteensa. Tällaisissa tapauksissa tilausta ei voida hyvittää.

Jos ei toisin ole sovittu, me lähetetään sun tilaus mahdollisimman nopeasti – viimeistään 30 päivän sisällä. Jos jostain syystä menee pidempään tai joku tuote ei ole heti saatavilla, ilmoitetaan siitä sulle viimeistään 30 päivän kuluessa tilauksesta. Jos et halua odottaa, voit peruuttaa tilauksen ja saat rahasi takaisin.

Jos siis peruutat tilauksen viiveen takia, palautetaan maksu viimeistään 14 päivän sisällä.

Jos tuote on loppu, yritetään toimittaa vastaava korvaava tuote. Tästä ilmoitetaan aina selkeästi toimituksen yhteydessä. Ja jos et halua sitä korvaavaa tuotetta, voit palauttaa sen meidän piikkiin.

Me kannetaan vastuu tuotteesta siihen asti, kunnes se on toimitettu sulle tai sun nimeämälle henkilölle – ellei olla muuta erikseen sovittu.

Artikla 12 – Tilaukset: kesto, irtisanominen ja jatkaminen

Irtisanominen

Jos sulla on jatkuva tilaus (esim. tuotteita tai palveluja toimitetaan säännöllisesti ilman ennalta sovittua lopetuspäivää), voit lopettaa sen milloin tahansa. Irtisanomisaika on max yksi kuukausi, ellei muuta ole sovittu.

Jos tilaus on tehty määräajaksi (esim. 6 kk tai vuosi), voit perua sen päättymishetkellä, myös silloin on irtisanomisaika max yksi kuukausi.

Tällaisia sopimuksia saa:

irtisanoa milloin vaan, ei tarvitse odottaa tiettyä päivää tai jaksoa;

irtisanoa samalla tavalla kuin ne on tehty (esim. netissä);

irtisanoa samalla irtisanomisajalla kuin meillä itsellämme on.

Jatkaminen

Määräaikaisia sopimuksia ei saa automaattisesti jatkaa uudelle määräajalle.

Poikkeus: Jos sulla on esim. lehti- tai aikakauslehtitilaus, sitä voidaan jatkaa automaattisesti enintään 3 kuukaudella. Silloin voit peruuttaa sen koska vaan kuukauden varoitusajalla.

Jos määräaikainen tilaus jatkuu automaattisesti toistaiseksi voimassa olevana, voit senkin perua koska tahansa. Irtisanomisaika on korkeintaan kuukausi – tai max 3 kuukautta, jos lehtiä tulee harvemmin kuin kerran kuussa.

Kokeilutilaukset (kuten lehtien tutustumisjaksot) ei jatku automaattisesti – ne loppuu itsestään.

Kesto

Jos sopimus kestää yli vuoden, saat sen peruuttaa koska vaan vuoden jälkeen, max yhden kuukauden irtisanomisajalla. Poikkeuksena jos se olisi epäreilua tai kohtuutonta (esim. jos tuotteet on jo valmisteltu just sulle).

Artikla 13 – Maksu

Ellei toisin ole sovittu, maksut pitää hoitaa 7 arkipäivän sisällä siitä, kun peruutusaika (katso artikla 6, kohta 1) alkaa. Jos kyseessä on palvelusopimus, maksuaika alkaa siitä hetkestä kun saat vahvistuksen sopimuksesta.

Jos huomaat virheitä maksutiedoissa, ilmoita niistä heti meille – reilua peliä!

Jos maksua ei tule ajallaan, meillä on oikeus veloittaa etukäteen ilmoitetut kohtuulliset lisäkulut (lain puitteissa tietenkin).


Artikla 14 – Valitukset

Jos sulla on valittamista toimituksesta tai tuotteesta, tee se 7 päivän sisällä siitä kun huomasit ongelman. Kerro meille mahdollisimman selkeästi mistä on kyse.

Me vastaamme valitukseen 14 päivän sisällä siitä kun saadaan se. Jos asiaan menee enemmän aikaa, saat meiltä viestin missä kerrotaan milloin voit odottaa tarkempaa vastausta.

Jos emme pääse yhdessä ratkaisuun, kyseessä on virallinen riitatapaus – silloin voidaan käyttää riidanratkaisumenettelyä.

Valituksen tekeminen ei vapauta sua sopimuksen velvoitteista, ellei me kirjallisesti toisin sovita.

Jos valitus on aiheellinen, korvataan tuote tai korjataan se – ilman lisäkuluja.


Artikla 15 – Riidat

Jos meillä tulee kiistaa näiden ehtojen takia, sovelletaan vain ja ainoastaan Hollannin lakia – myös silloin kun asut jossain muualla kuin Alankomaissa.